Pohjoismaissa toimiva IT-talo Enfo sai nauttia voimakkaan kasvun tuomista haasteista: uusi, iso asiakkuus toi tarpeen laajentaa ympärivuorokautiseen palveluun. Silloin todettiin, että palveluaikojen laajennus toteutettuna kumppanin kanssa voisi olla turvallinen vaihtoehto. Nearshore-toiminnalla haluttiin täydentää omaa service deskiä.

Enfo otti kumppanikseen Baronan, joka pystyi tarjoamaan 24/7 toimivan palvelukeskuksen Puolan Katowicessa. Edellytys toiminnalle oli, että henkilöstö on suomenkielistä. Puolan palvelukeskuksen lisäksi Baronan kautta Enfolle on työllistynyt henkilöitä Enfon omaan toimipisteeseen Kuopioon.

Mitään turhaa byrokratiaa ei ole, vaan yhdellä puhelinsoitolla voi ratkaista asian.

Senior Manager Kyösti Vähäkainu Enfolta kehuu, että kumppanuus on ollut alusta asti hyvää. ”Yhteyttä on pidetty jatkuvasti ja haasteisiin on puututtu heti. Mitään turhaa byrokratiaa ei ole, vaan yhdellä puhelinsoitolla voi ratkaista asian.”

Vähäkainu toteaa, että ympärivuorokautisen palvelun aloittaminen ei ole ihan helppoa. ”Aluksi vähän jännitimme, löytyykö Baronalta resursseja. Mutta aina on ollut henkilö paikalla, eikä ole tarvinnut ihmetellä, että onko siellä ketään. Palvelu on toiminut, ja jos joku on sairastunut, on Barona hoitanut tilalle toisen.”

Vähäkainu kiittelee, että natiiveja suomenkielen puhujia on halunnut muuttaa työn perässä Puolaan. ”Sinne ei ole menty pakosta. Toki henkilöstössä on ollut jonkin verran vaihtuvuutta, mutta aina on ollut hyvä porukka ja uudet työntekijät on löydetty nopeasti.”

Vähäkainu kertoo käyneensä tutustumassa Katowicen palvelukeskukseen.

”Oli positiivinen yllätys, miten hyvin ihmiset viihtyvät siellä keskenään. Porukka on innoissaan työstään ja tykkää kaupungista. Hyvä ilmapiiri välittyy asiakkaillekin”, Kyösti Vähäkainu sanoo.

 Reilusti yli 90 prosentissa asiakaspalautteista palvelu todetaan hyväksi tai erittäin hyväksi.

Enfolle yksi tärkeimmistä asioista yhteistyössä oli asiakastyytyväisyyden korkean tason säilyttäminen. Yrityksessä pidetään asiakaspalvelutaitoja jopa it-taitoja tärkeämpinä, vaikka molemmat tulee hallita.

Vähäkainu kiittääkin, että Baronan rekrytointitaito näkyy asiakaspalveluhenkisten ihmisten löytämisessä. Asiakastyytyväisyys ei ole laskenut, vaan reilusti yli 90 prosentissa asiakaspalautteista palvelu todetaan hyväksi tai erittäin hyväksi.

Kumppanuus on ollut Vähäkainun mielestä aitoa yhteistyötä. ”Helppoa ja joustavaa”, hän sanoo.


Enfo

Yksinkertaisempaa, sujuvampaa ja älykkäämpää liiketoimintaa digitaalisessa dimensiossa

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka tuottaa liiketoimintaratkaisuja, talousprosesseja ja IT-palveluita. Enfo haluaa auttaa asiakkaita muuttamaan liiketoimintaansa digitaalisessa dimensiossa. Enfon liikevaihto on 140 miljoonaa euroa (2015) ja yrityksessä työskentelee noin 1 000 erikoisasiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa. Lisätietoja osoitteessa enfogroup.com


 

Uusimmat referenssit

Takaisin referensseihin
Ota yhteyttä