Optima Solutions Oy osti vuonna 2014 ohjelmistokehityksen liiketoiminnan ja yritys lähti aktiivisesti kehittämään kiinteistöalalle suunnattua järjestelmää. Samassa yhteydessä Optima Solutions halusi vahvistaa ohjelmistokehityksen tiimiään. Rekrytointiin tarvittiin lisäkäsiä.

”Ohjelmoijista on nykyään kova kysyntä. Yrityksemme ja tuotteemme ei ole laajasti tunnettu, joten halusimme rekrytointiin tueksi kumppanin, jolla on kontakteja”, Optima Solutionsin liiketoimintajohtaja Anniina Pahkala kertoo.

Pahkala vastasi rekrytoinnista, mutta hän pyöritti samaan aikaan kahta liiketoimintaa ja myös myynti sekä järjestelmäkehitys veivät aikaa.

”Koimme helpommaksi, että maksamme jollekin ulkopuoliselle palvelusta.”

Kun etsittiin lisää ammattitaitoa, oli hyvä, että Optima Solutions pystyi hyödyntämään Baronan IT-alan osaamista ja tietämystä.  Ensimmäiset haastattelut teki Baronan rekrytoija, joka kartoitti kandidaattien osaamista ja soveltuvuutta Optimalle. Pahkala ja ohjelmointitiimi pystyi keskittymään seuraavassa vaiheessa tarkemmin hakijoiden persoonaan ja tiimisoveltuvuuteen.

”Baronan kanssa toimiminen on ollut helppoa ja joustavaa”, Pahkala sanoo.

”Meitä kuunneltiin ja tuntui hyvältä, että saimme juuri meille soveltuvaa palvelua. Barona kunnioittaa asiakkaan toiveita.”

 

Kaksi erilaista kehittäjää

Baronan kanssa lähdettiin etsimään kahta työntekijää: kokenutta kehittäjää, joka voisi kehittyä tiiminvetäjäksi sekä junioritason henkilöä, vaikka suoraan koulun penkiltä.

”Meille riitti, että henkilöllä on alan osaamista ja koulutusta. Hän voisi kasvaa ja vahvistaa ammattitaitoaan tiimissämme.”

Rekrytoinnissa kävi kuten toivottiin: Optima Solutions sai kaksi henkilöä halutuilla profiileilla. Henkilöt työskentelivät kuusi kuukautta Baronan työntekijöinä, mutta siirtyivät sitten Optima Solutionsin palkkalistoille.

”Aika pian huomasimme, että molempien kanssa natsaa. Saimme innokkaan nuoremman henkilön, joka haluaa jatkuvasti kehittää itseään.”

Kokeneempi kehittäjä oli työskennellyt isossa talossa, mutta halusi siirtyä pienempään yritykseen.

”Hän on tuonut ihan valtavasti osaamista tiimiin. Olemme saaneet tiimiimme soveltuvan ihmisen, joka haluaa, että asiat menevät eteenpäin.”

 


Optima Solutions Oy

Optima Solutions tarjoaa helppokäyttöiset toiminnanohjausjärjestelmät erilaisille yrityksille ja kiinteistöalan toimijoille. Yhtiön kehittämä järjestelmä mahdollistaa kokonaisvaltaisen toiminnanohjauksen, paremman viestinnän ja avoimen yhteistyön eri toimijoiden välillä. Optima Solutions kuuluu Optima Group -konserniin.

Johtajan opas yrityksen digitaaliseen transformaatioon

Uusimmat referenssit

Takaisin referensseihin
Ota yhteyttä