Kesä­työn­tekijöiden rekrytointi kesäksi 2024

Kesä­työn­tekijöiden rekrytointi kesäksi 2024

Haluatko varmistua, että kesätyöntekijöiden rekrytointi onnistuu? Että kesätyöpaikkojen hakeminen on mukava kokemus? Että perehdytys on innostava ja informatiivinen? Ja että sekä kesätyönhakijoista että -tekijöistä huolehditaan?

Hyvä, niin pitääkin! Ja niin muuten mekin haluamme. Hoidetaanko homma yhdessä?

Neljä syytä valita Barona kumppaniksi kesärekrytointeihin

  1. Työnhakijoiden kiittämä

    Viime vuonna kesätyönhakijat antoivat arvosanan 9,3/10 Baronan haastattelijoille. Hakijakokemus – lupaamme, että se on meille vähintään yhtä tärkeä kuin teille.

  2. Kokemusta alalle kuin alalle

    Meiltä löytyy sekä hakijoita että rekrytoinnin osaamista alalle kuin alalle. Tunnistamme parhaat hakijat varastolle, taloushallintoon ja ravintolatiskin taa.

  3. Rekrymarkkinoinnin erikoisosaaja

    Haluatteko varmistaa, että parhaat hakevat juuri teille? Ja samalla rakentaa työnantajamielikuvaa? Alan kustannus­tehokkain rekrymarkkinoinnin in-house-tiimimme valmiina palvelukseen!

  4. Innostavan digiperehdytyksen taitaja

    Tehdään juuri teille räätälöity pelillinen digiperehdytys? Teemme tehokkaan ja innostavan mobiiliperehdytyksen, joka sitouttaa työntekijät ja varmistaa laadukkaan perehtymisjakson jokaiselle uudelle.

Säästä omaa aikaasi! Anna kesärekrytoinnit ammattilaisten käsiin.

  • Huolehdimme koko rekrytointiprosessista ja timanttisesta hakijakokemuksesta.
  • Houkuttelemme parhaat hakijat rekrytointimarkkinoinnilla.
  • Varmistamme kesätyöntekijöiden laadukkaan perehdytyksen.

Ota yhteyttä nyt! ⤵

Hyvän kesän resepti

Kesätyökampanja moninkertaistaa hakijamäärän

Työpaikkailmoitus auki ja asia kunnossa? No, hyvällä tuurilla. Käytännössä hakijamarkkinointi varmistaa, että juuri oikeat – ja parhaat – hakijat löytävät yrityksesi työpaikat. Sosiaalisen median kanavissa toteutettu kesätyökampanja tavoittaa tuhatmäärin sellaisia mahdollisia työnhakijoita, jotka eivät muuten olisi koskaan työpaikkailmoitusta nähneetkään. Ja siitä poikii enemmän hakemuksia ja paremmat tekijät kesäkaudelle.

Asiakkaanamme työpaikkasi ovat mukana Baronan kesätyökampanjassa

Baronan kesätyökampanjan on määrä tavoittaa puoli miljoona Suomessa asuvaa henkilöä juuri niissä kanavissa, joita potentiaaliset kesätyöntekijät käyttävät. Avaa omat rekrysi Baronan kautta, niin työpaikkailmoituksesi ovat mukana.

Haluatko myös ihan oman kesätyökampanjan? Me hoidamme sen. Houkuttelevat sisällöt ja kohderyhmän löytävät kanavaratkaisut moninkertaistavat hyvien hakijoiden määrän. Toimivat rekrykamppikset toteuttaa alan kustannustehokkain in-house-tiimimme.

Pelillinen digiperehdytys innostaa aloittamaan

Sait parhaat tekijät, mutta miten pidetään into yllä ekaan työpäivään saakka? Tai miten helpotetaan jännitystä ja epävarmuutta, jota uuden, joillekin ihan ensimmäisen työpaikan odotukseen liittyy? No tietysti perehdyttämällä!

Tarjoamme kesärekryjen tueksi visuaalista, pelillistä digiperehdytysratkaisua, jossa perehdytät kesätyöntekijät yritykseenne ja työtehtävään. Ratkaisuun sisältyy tehtäväkohtainen perehdytyspolku, tietoa yrityksestäsi, opastusta työtehtäviin sekä brändisi mukainen visuaalinen ilme – jotta työntekijää odottaa juuri teidän näköisenne perehdytys.

Suosittelemme pelillistä, sinun yrityksellesi yksilöllistä digiperehdytystä

  • Skaalautuu kätevästi yksittäisistä perehdytyksistä isoille ryhmille
  • Varmistaa tasalaatuisen perehdytyksen jokaiselle kesätyöntekijälle
  • Säästää esihenkilöiden aikaa
  • Havainnollinen, visuaalinen oppimismetodi omalla mobiililaitteella innostaa kaikenikäiset
  • Sitouttaa työntekijät jo ennen ensimmäistä työpäivää

Me hoidamme homman. Ota yhteyttä nyt!

Erotinviiva

Kokemuksia Baronasta kesä- ja kausirekrytointien kumppanina

Miten olemme olleet avuksi, kun asiakkaamme ovat tarvinneet työntekijöitä kesäksi tai kausien vaihteluun? Näin:

Erotinviiva

Työnantaja­mieli­kuvalla on väliä

Kesätyöntekijöiden rekrytoinnin hyvällä hoidolla voi olla kauas yhtä kesää pidemmälle kantavat vaikutukset. Onnistuminen ei ole rakettitiedettä mutta perustuu selvään prosessiin ja määrätietoiseen tekemiseen, jossa viestinnällä ja markkinoinnilla voi olla suuri merkitys. Siksi on aina tärkeää puhua työnantajamielikuvan kehittämisestä.

Brändi 💙 kesätyöt
Brändi 💙 kesätyötJollekin yrityksesi brändi on sitä, miten viestintä onnistui ”siinä yhdessä kesärekryssä kymmenen vuotta sitten”.Lue juttu

Erotien osien välissä

Prosessi kuntoon – tavoitteena selvä, sujuva ja innostava

Millaisista palasista hyvä kesätyöntekijöiden rekrytointiprosessi koostuu? Kymmenen vinkin oppaassamme rakennamme kokonaisuuden ajankäytön, resurssien ja viestinnän varaan – ne ovat kaikki tärkeitä, kun prosessista halutaan kaikille osapuolille selvä, sujuva ja innostava. Epämääräisyys ja kiire ovat merkkejä epäonnistumisesta.

Lue opas: 10 vinkkiä kesärekrytointeihin

Erotin osien välissä

Keväällä pitää olla jo ripeä

Paras aika kesärekrytointien suunnitteluun on alkusyksy, mutta mitä jos se juna meni jo? Onko kevätkaudella auttamatta liian myöhäistä? Ei, mutta kannattaa olla ajoissa – kilpailu työntekijöistä on vuosi vuodelta kovempaa. Baronan Laura Hannilan kirjoitus kertoo, millaisissa asioissa kumppanilta saa apua. Vaikka olisikin myöhässä.

Älä odottele
Älä odottele”Kesätyöntekijöiden rekrytoinnissa on sama ilmiö kuin joulussa: se alkaa aikaisemmin vuosi vuodelta.”Lue juttu

Erotin osien välissä

Voisimmeko olla avuksi? Ota yhteyttä!

Jos sinulla on kysyttävää tai kaipaat kumppania sparrailuun, ota yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö helposti tällä botilla. Sen avulla löydät meiltä kaikille aloille asiantuntijan, joka osaa olla avuksi.

Erotin osien välissä