Tehostamme liiketoimintaasi kohdistamalla ajan ja resurssit oikein
Osaajapula, tehokkuuspaineet ja teknologian vauhti vaativat yrityksiltä yhä fiksumpia valintoja. Ja kun aika ei riitä kaikkeen, on keskityttävä olennaiseen.
Ulkoistaminen on meille enemmän kuin toimintojen siirtoa. Se on kumppanuutta, jossa ihmiset, prosessit ja teknologia pelaavat tehokkaasti yhteen. Oikein rakennettuna se vapauttaa aikaa, tehostaa toimintaa ja tuo kilpailuetua.
Filosofiamme
Yksinkertaistamme monimutkaisen
Meille ulkoistaminen tarkoittaa tapoja tehdä työstä mitattavasti sujuvampaa, älykkäämpää, tehokkaampaa ja asiakaskeskeisempää.
Olemme rakentaneet jo yli 20 vuoden ajan ratkaisuja, joissa oikeat ihmiset, toimintamallit ja teknologia yhdistyvät. Meidän tehtävämme on varmistaa, että työ sujuu – myös silloin, kun vaatimukset kasvavat, tilanteet muuttuvat tai suunta kaipaa tarkennusta.
Tilanteita, joissa autamme asiakkaitamme
Tunnistatko seuraavia tilanteita? Näissä hetkissä ulkoistaminen tuo selkeyttä, sujuvuutta ja vaikutusta.
Kun aika ei riitä kaikkeen
Tuntuuko, että kehittämiselle ei jää aikaa, kun rutiinit kuormittavat ja arki menee tulipalojen sammutteluun?
Kun skaalautuminen ei onnistu
Vaihteleeko työn määrä, mutta resurssit eivät elä mukana? Rekrytointi ja perehdytys vievät paljon aikaa.
Kun kehittäminen jää taka-alalle
Kun kumppanuus tuo mukanaan osaamisen lisäksi myös näkemystä ja teknologian älykästä hyödyntämistä, toiminta kehittyy eikä jää paikalleen pyörimään.
Kun kustannukset karkaavat käsistä
Kasvavatko kiinteät kulut, mutta tulokset eivät? Ulkoistamisen avulla toimintaa voidaan tehostaa ilman laadusta tinkimistä.
ULKOISTUSPALVELUIDEN ASIAKKAITAMME
Ratkaisuja eri tilanteisiin ja toimintoihin
Meillä on vuosien kokemus haastavienkin ulkoistusten toteuttamisesta – pienistä suuriin, ylivuodoista ja osaulkoistuksista strategisiin kumppanuuksiin.
Palvelukeskustiimimme käsittelevät vuosittain yli 10 miljoonaa asiakas- ja käyttäjäkontaktia – varmistaen laadun, nopeuden ja asiakaskokemuksen eri kanavissa.
20 v
kokemus ulkoistamisesta
Olemme rakentaneet ulkoistusratkaisuja jo kahden vuosikymmenen ajan. Kokemuksemme ulottuu eri toimialoille ja monenlaisiin toimintamalleihin.
Olemme olleet mukana useissa organisaatiomuutoksissa, joissa on uudistettu koko toimintamalli – usein satojen työntekijöiden voimin.
Teknologia ja digiosaaminen
Data, automaatio ja tekoäly voivat tehostaa toimintaa, helpottaa johtamista ja parantaa työn sujuvuutta. Mutta vain silloin, kun ne on rakennettu oikein ja otettu kunnolla käyttöön. Meillä on siihen osaaminen.
Yhdistämme vahvan työelämäymmärryksen teknologiseen käytännön osaamiseen ja rakennamme ratkaisuja, jotka tukevat työn arkea. Tavoite ei ole lisätä järjestelmiä, vaan järkevöittää toimintaa.
Esimerkkejä teknologiaratkaisuistamme
Häiriökysynnän tunnistus puhelintranskriptioista
Tekoälypohjainen laatuanalyysi kaikista asiakaskohtaamisista
Chatbotit ja AI-ratkaisut asiantuntijoiden tiedonhakuun
Kampanjavaikuttavuuden mittaaminen tekoälyllä
Lue ohesta lisää, miten teknologia näkyy meidän toiminnassamme ->
Ennakoivaa tietoa päätöksenteon tueksi
Kun data on ajantasaista ja helposti saatavilla, ei tarvitse arvailla. Voit nähdä, missä kuormitus kasvaa, mihin resurssit riittävät ja mitä pitää muuttaa ennen kuin ongelmat ehtivät syntyä.
Lisävoimaa yhteistyössä Bravedon kanssa
Baronalla on oma teknologiaosaaminen vahvasti mukana arjessa. Kun tarvitaan lisää erikoisosaamista, meillä on käytössä samaan konserniin kuuluvan Bravedon teknologiayritysten asiantuntijat. Yhdessä rakennamme ratkaisuja, joissa yhdistyvät arjen ymmärrys ja tekninen syvyys – aina käyttöönotosta jatkuvaan kehittämiseen.
Automatisoidut työnkulut selkeyttävät arkea
Kun rutiinit sujuvat itsestään, työaikaa vapautuu oikeaan tekemiseen. Virheiden määrä vähenee ja hommat etenevät sujuvammin.
Teknologiaratkaisut, jotka oikeasti otetaan käyttöön
Huolehdimme, että ratkaisu toimii, tukee arkea ja kehittyy yhdessä toiminnan mukana eikä jää erilliseksi järjestelmäksi.
Harkitsetteko ulkoistamista? Ottakaa nämä asiat huomioon
Ulkoistaminen kannattaa, kun liiketoiminnan tavoitteet ovat selkeästi määriteltyjä. Tavoitteiden määrittäminen auttaa mittaamaan ulkoistamisen onnistumista ja varmistamaan, että oikeat asiat ulkoistetaan.
Ennen ulkoistamista on hyvä arvioida omat prosessit ja tunnistaa alueet, joilla ulkoistaminen voisi tuoda tehokkuutta ja parantaa toimintaa.
Kustannussäästöjen suunnittelu ja etenkin toteuttaminen on käytännössä mahdotonta, jos lähtöasetelmaa ei tunneta.
Ulkoistuskumppanuuksien arviointi on vaativa kokonaisuus, jossa on otettava huomioon monia eri palveluun liittyviä kokonaisuuksia. Älä tee tätä arviointia hutiloiden tai pelkästään hintaan keskittyen.
Usein yritykset ajattelevat ulkoistamisen olevan vastaus kaikkiin haasteisiin, mutta ilman selkeää tavoitetta kumppanin kanssa toimiminen voi jäädä tehottomaksi.
Ota yhteyttä – rakennetaan yhdessä kumppanuus, joka tuo tuloksia nyt ja tulevaisuudessa.
Usein kysyttyjä kysymyksiä ulkoistamisesta
Ulkoistamalla annat vastuun Baronan osaaville ammattilaisille tuottaa, kehittää ja johtaa liiketoimintasi tiettyä osa-aluetta, joko osittain tai kokonaan. Sinä ja organisaatiosi siirrätte fokuksen päivittäistoiminnan johtamisesta kumppanin johtamiseen.
Ulkoistaminen tarkoittaa liiketoiminnan tai organisaation toimintojen, prosessien tai tehtävien siirtämistä ulkopuolisen palveluntarjoajan hoidettavaksi. Tämä voi kattaa esimerkiksi myynnin, IT-palvelut, asiakaspalvelun, logistiikan, markkinoinnin tai taloushallinnon. Ulkoistamisen tavoitteena on usein kustannusten alentaminen, resurssien vapauttaminen ydinliiketoimintaan sekä ulkoistuspalvelua tarjoavan kumppanin erikoisosaamisen hyödyntäminen.
Voit ulkoistaa Baronalle jonkin toiminnon kokonaisuudessaan tai osittain. Osaulkoistus voi tarkoittaa esimerkiksi IT-tuen 1. tason käyttäjätuen ulkoistamista, kaupan hyllytystä tai keräilyä, asiakaspalvelun ylivuotoa – muu toiminta jatkuu ennallaan yrityksessä. Toiminnon kokonaisulkoistus kasvaa vuosien varrella usein syväksi strategiseksi kumppanuudeksi.
Riippuu siitä, mitä ja miten ulkoistetaan. Esimerkiksi kaupan alalla ja sisälogistiikan ulkoistuksissa työtä jatketaan asiakkaan tiloissa ja usein myös asiakkaan laitteilla ja järjestelmillä. Asiakaspalvelu, myynti ja IT-tuki tehdään tyypillisesti Baronan palvelukeskuksissa, Baronan työkaluilla.
Ulkoistetun työn päivittäisjohtamisesta, resursoinnista, laadusta, tuloksista ja kehittämisestä vastaa Barona. Asiakkaan vastuulla on kumppanin johtaminen ja tavoiteasetanta.
Ulkoistuspalvelun hinnoittelu rakennetaan joustavasti jokaisen asiakkaan liiketoimintaan sopivalla tavalla. Hinnoittelu on aina läpinäkyvää, ilman piilokuluja. Hinnoittelumalleja ja niiden yhdistelmiä on lukuisia: tunti-, suorite-, tiketti- tai kontaktiperusteinen, kiinteä veloitus tai cost per order. Myös provisiomalli tai onnistumiseen perustuva hinnoitteluelementti voi sisältyä ulkoistuksen hinnoitteluun.
Asiakkaamme asettaa tavoitteet, ja me huolehdimme sopivat mittarit ja raportit suorituksen seurantaan. Mittaamme läpinäkyvästi ja reaaliaikaisesti palvelutuotantoa, ja data on sellaisenaan myös asiakkaidemme käytössä. Meille data toimii paitsi päivittäisjohtamisen myös tulosseurannan pohjana. Tuloksia käydään läpi yhteisesti sovituissa foorumeissa, niin operatiivisella tasolla kuin kumppaniohjauksessakin.
Baronan rinnalla asiantuntijayhtiömme tuovat syvempää osaamista eri aloille ja tilanteisiin. Kaikkia yhdistää yhteinen arvopohja, tavoite ja tapa rakentaa työn tulevaisuutta.