Hyppää sisältöön

Ulkoistaminen

Tehostamme liiketoimintaasi kohdistamalla ajan ja resurssit oikein

Osaajapula, tehokkuuspaineet ja teknologian vauhti vaativat yrityksiltä yhä fiksumpia valintoja. Ja kun aika ei riitä kaikkeen, on keskityttävä olennaiseen.

Ulkoistaminen on meille enemmän kuin toimintojen siirtoa. Se on kumppanuutta, jossa ihmiset, prosessit ja teknologia pelaavat tehokkaasti yhteen. Oikein rakennettuna se vapauttaa aikaa, tehostaa toimintaa ja tuo kilpailuetua.

Filosofiamme

Yksinkertaistamme monimutkaisen

Meille ulkoistaminen tarkoittaa tapoja tehdä työstä mitattavasti sujuvampaa, älykkäämpää, tehokkaampaa ja asiakaskeskeisempää.

Olemme rakentaneet jo yli 20 vuoden ajan ratkaisuja, joissa oikeat ihmiset, toimintamallit ja teknologia yhdistyvät. Meidän tehtävämme on varmistaa, että työ sujuu – myös silloin, kun vaatimukset kasvavat, tilanteet muuttuvat tai suunta kaipaa tarkennusta.

Tilanteita, joissa autamme asiakkaitamme

Tunnistatko seuraavia tilanteita? Näissä hetkissä ulkoistaminen tuo selkeyttä, sujuvuutta ja vaikutusta.

Kun aika ei riitä kaikkeen

Tuntuuko, että kehittämiselle ei jää aikaa, kun rutiinit kuormittavat ja arki menee tulipalojen sammutteluun?

Kun skaalautuminen ei onnistu

Vaihteleeko työn määrä, mutta resurssit eivät elä mukana? Rekrytointi ja perehdytys vievät paljon aikaa.

Kun kehittäminen jää taka-alalle

Kun kumppanuus tuo mukanaan osaamisen lisäksi myös näkemystä ja teknologian älykästä hyödyntämistä, toiminta kehittyy eikä jää paikalleen pyörimään.

Kun kustannukset karkaavat käsistä

Kasvavatko kiinteät kulut, mutta tulokset eivät? Ulkoistamisen avulla toimintaa voidaan tehostaa ilman laadusta tinkimistä.

Ratkaisuja eri tilanteisiin ja toimintoihin

Meillä on vuosien kokemus haastavienkin ulkoistusten toteuttamisesta – pienistä suuriin, ylivuodoista ja osaulkoistuksista strategisiin kumppanuuksiin.

Tutustu erikoistumiseemme ohesta ->

10 milj.

kontaktia vuodessa

Palvelukeskustiimimme käsittelevät vuosittain yli 10 miljoonaa asiakas- ja käyttäjäkontaktia – varmistaen laadun, nopeuden ja asiakaskokemuksen eri kanavissa.

20 v

kokemus ulkoistamisesta

Olemme rakentaneet ulkoistusratkaisuja jo kahden vuosikymmenen ajan. Kokemuksemme ulottuu eri toimialoille ja monenlaisiin toimintamalleihin.

2000+

ammattilaista työllistetty vuosittain

Jo pelkästään logistiikassa ja varastopalveluissa työllistämme yli 2000 osaajaa vuodessa.

100+

Henkilöä Työllistäneitä muutoshankkeita

Olemme olleet mukana useissa organisaatiomuutoksissa, joissa on uudistettu koko toimintamalli – usein satojen työntekijöiden voimin.

Teknologia ja digiosaaminen

Data, automaatio ja tekoäly voivat tehostaa toimintaa, helpottaa johtamista ja parantaa työn sujuvuutta. Mutta vain silloin, kun ne on rakennettu oikein ja otettu kunnolla käyttöön. Meillä on siihen osaaminen.

Yhdistämme vahvan työelämäymmärryksen teknologiseen käytännön osaamiseen ja rakennamme ratkaisuja, jotka tukevat työn arkea. Tavoite ei ole lisätä järjestelmiä, vaan järkevöittää toimintaa.

Esimerkkejä teknologiaratkaisuistamme

  • Häiriökysynnän tunnistus puhelintranskriptioista
  • Tekoälypohjainen laatuanalyysi kaikista asiakaskohtaamisista
  • Chatbotit ja AI-ratkaisut asiantuntijoiden tiedonhakuun
  • Kampanjavaikuttavuuden mittaaminen tekoälyllä

Lue ohesta lisää, miten teknologia näkyy meidän toiminnassamme ->

Harkitsetteko ulkoistamista? Ottakaa nämä asiat huomioon

Ulkoistaminen kannattaa, kun liiketoiminnan tavoitteet ovat selkeästi määriteltyjä. Tavoitteiden määrittäminen auttaa mittaamaan ulkoistamisen onnistumista ja varmistamaan, että oikeat asiat ulkoistetaan.

Ennen ulkoistamista on hyvä arvioida omat prosessit ja tunnistaa alueet, joilla ulkoistaminen voisi tuoda tehokkuutta ja parantaa toimintaa.

Kustannussäästöjen suunnittelu ja etenkin toteuttaminen on käytännössä mahdotonta, jos lähtöasetelmaa ei tunneta.

Ulkoistuskumppanuuksien arviointi on vaativa kokonaisuus, jossa on otettava huomioon monia eri palveluun liittyviä kokonaisuuksia. Älä tee tätä arviointia hutiloiden tai pelkästään hintaan keskittyen.

Usein yritykset ajattelevat ulkoistamisen olevan vastaus kaikkiin haasteisiin, mutta ilman selkeää tavoitetta kumppanin kanssa toimiminen voi jäädä tehottomaksi.

Janne Heikkilä

Business Director, Barona


Haluatko ulkoistaa älykkäämmin? Ota yhteyttä.

Ota yhteyttä – rakennetaan yhdessä kumppanuus, joka tuo tuloksia nyt ja tulevaisuudessa.

Usein kysyttyjä kysymyksiä ulkoistamisesta

Ulkoistamalla annat vastuun Baronan osaaville ammattilaisille tuottaa, kehittää ja johtaa liiketoimintasi tiettyä osa-aluetta, joko osittain tai kokonaan. Sinä ja organisaatiosi siirrätte fokuksen päivittäistoiminnan johtamisesta kumppanin johtamiseen.

Ulkoistaminen tarkoittaa liiketoiminnan tai organisaation toimintojen, prosessien tai tehtävien siirtämistä ulkopuolisen palveluntarjoajan hoidettavaksi. Tämä voi kattaa esimerkiksi myynnin, IT-palvelut, asiakaspalvelun, logistiikan, markkinoinnin tai taloushallinnon. Ulkoistamisen tavoitteena on usein kustannusten alentaminen, resurssien vapauttaminen ydinliiketoimintaan sekä ulkoistuspalvelua tarjoavan kumppanin erikoisosaamisen hyödyntäminen.

Voit ulkoistaa Baronalle jonkin toiminnon kokonaisuudessaan tai osittain. Osaulkoistus voi tarkoittaa esimerkiksi IT-tuen 1. tason käyttäjätuen ulkoistamista, kaupan hyllytystä tai keräilyä, asiakaspalvelun ylivuotoa – muu toiminta jatkuu ennallaan yrityksessä. Toiminnon kokonaisulkoistus kasvaa vuosien varrella usein syväksi strategiseksi kumppanuudeksi.

Riippuu siitä, mitä ja miten ulkoistetaan. Esimerkiksi kaupan alalla ja sisälogistiikan ulkoistuksissa työtä jatketaan asiakkaan tiloissa ja usein myös asiakkaan laitteilla ja järjestelmillä. Asiakaspalvelu, myynti ja IT-tuki tehdään tyypillisesti Baronan palvelukeskuksissa, Baronan työkaluilla.

Ulkoistetun työn päivittäisjohtamisesta, resursoinnista, laadusta, tuloksista ja kehittämisestä vastaa Barona. Asiakkaan vastuulla on kumppanin johtaminen ja tavoiteasetanta.

Ulkoistuspalvelun hinnoittelu rakennetaan joustavasti jokaisen asiakkaan liiketoimintaan sopivalla tavalla. Hinnoittelu on aina läpinäkyvää, ilman piilokuluja. Hinnoittelumalleja ja niiden yhdistelmiä on lukuisia: tunti-, suorite-, tiketti- tai kontaktiperusteinen, kiinteä veloitus tai cost per order. Myös provisiomalli tai onnistumiseen perustuva hinnoitteluelementti voi sisältyä ulkoistuksen hinnoitteluun.

Asiakkaamme asettaa tavoitteet, ja me huolehdimme sopivat mittarit ja raportit suorituksen seurantaan. Mittaamme läpinäkyvästi ja reaaliaikaisesti palvelutuotantoa, ja data on sellaisenaan myös asiakkaidemme käytössä. Meille data toimii paitsi päivittäisjohtamisen myös tulosseurannan pohjana. Tuloksia käydään läpi yhteisesti sovituissa foorumeissa, niin operatiivisella tasolla kuin kumppaniohjauksessakin.

part of barona

Osaamista eri tarpeisiin – yhdessä Baronan kanssa 

Baronan rinnalla asiantuntijayhtiömme tuovat syvempää osaamista eri aloille ja tilanteisiin. Kaikkia yhdistää yhteinen arvopohja, tavoite ja tapa rakentaa työn tulevaisuutta.